ReceptySnacky a ostatníSnídaně

Chia puding

Posted

Máte rádi puding? V rámci keto jste si ho nemohli dopřát? Tak nyní už to půjde. V následujícím receptu si ukážeme několik variant, jak si připravit dokonalý ranní (nebo jen tak na mlsání) puding s použitím chia semínek!

Na kolik porcí vám vyjde je jen v závislosti na vašich chutích – já z něj vytvořil 2 porce.

 

 

Ingredience:

  • Chia semínka 9 lžiček
  • Skořice mletá 1 lžička
  • Kakao neslazené 1-2 lžičky

Volitelné ingredience

  • Mléko nebo smetana
  • Sladidlo (stévia nebo vámi preferované) nebo ochucovací tabletka
  • Proteinový prášek

A to je jako vše? No jasně! Projděme si to krok po kroku a rovnou vypišme variace na pudingové téma.

Do malých skleniček (opravdu malých, ne přesnidávky atp.) rovnoměrně rozdělte chia semínka, skořici, kakao (pokud máte práškové sladidlo, tak i to). Nejchudší variantou je zalít 300ml vody (opět rozděleno dle skleniček). 300ml můžete vyměnit za kombinaci mléka a vody, mléka a smetany, vody a smetany v libovolném poměru dle množství tuků, které potřebujete. Dle potřeb přidejte také proteinový prášek. Zde jsem použil 13g (ale nemusí být vůbec).

Jestli nemáte sladidlo a máte ochucovací tabletky, tak doporučuji 1,5 tabletky rozpustit před zalitím.

Zalijte po okraj, uzavřete, protřepejte a dejte do lednice odstát 4+ hodiny. Nic víc, nic míň. Pokud by po 4h byla směs hodně řídká, klidně přidejte semínka (a zamíchejte lžičkou, třepáním se nalepí na okraj a nezahustí se).

Nutriční hodnoty(na jednu porci = polovina):

  • Proteiny: 7,5g
  • Sacharidy: 8,5g
  • Tuky: 7g

Chia semínka mají sacharidů dost, můžete je ubrat a bude trochu méně husté. Zároveň je zde vypočítáno s 100ml mléka, zde lze snížít o 2,5g.

0 Shares

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *