Mýty a chyby

Mýty o ketodiet: Tuky jsou doplněk

Posted

Lidi, kteří na vás chtějí vydělat peníze vám říkají, že máte jíst tenhle a tenhle doplněk a k tomu pár oříšků a jedno avokádo a probha jen bílky, ale ne moc…Paráda, takže jste zhubnuli! Co se ale stalo s vaším tělem, když jste nepřijímali tuky? (Samozřejmě pominu, že jste neměli energii a nejspíš přišel průjem a další nežádoucí účinky o kterých si povíme příště a hlavně jak s nimi naložit).

Fakt 1: Správné tuky jsou palivem při keto dietě. Nejsou to sacharidy, není to protein. Ketóza je proces zpracování přijmutých a tělesných tuků a jejich přeměna v ketony, které vám dodávají energii.

Fakt 2: Pokud nepřijmete dostatečné množství tuků denně, tak tělo začne hledat nergii. Kde ji najde? Ve svalech a je jedno, jestli jste dnes měli 80% proteinů v celém jídelníčku. Tyhle proteiny si tělo začne ukládat jako tuk a v dlouhodobém hledisku se nikam neposunete.

Fakt 3: Pokud vám chybí tuky v keto dietě, tak ztrácíte svaly. Jste nadšení, že hubnete? Jasně! Pokud ale nedáváte tělu dostatek správných tuků, tak ničíte svalstvo a tím se spojí fakt 1 až 3 dohromady. Nemáte energii, protože nemáte tuky a protože vám chřadnou svaly.

Fakt 4: Při keto dietě musíte zapojit tuky do každého jídla. Pokud si vzpomenete večer, že jste dnes jedli jen kuře a zeleninu, tak je pozdě. Nemá cenu do sepe cpát tuky na noc, protože tělo už je nezpracuje a váš spánek i odbourávání tuků je v háji. Jenže to platí i pro proteiny, které se vám skvěle a hned rády uloží.

Prošli jsme jen základní fakta o tucích a keto dietě. Pouze v přehledu, aby bylo jasné, že tuky jsou hnacím motorem vašeho organismu, pokud jste se vydali touto cestou. Jak rád opakuji: není to protein a nejsou to sacharidy.

0 Shares

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *