Mýty a chybyRady a informace

Mýty o ketodiet: Mám proteinovou dietu

Posted

Velice častým náhledem na celou ketodietu je názor, že se jedná o dietu, kde budete mít hodně proteinů, minimum sacharidů a minimum tuků. Tento trend se vžil jako dobrý marketingový tah pro různé společnosti a samozřejmě jděte do toho, ono to má efekt, protože váš kalorický příjem spadně na minimum a proteiny dle jejich slov udrží vaše svaly bez ztráty. Je to ale pravda?

Fakt 1: Keto dieta není proteinová dieta. Dieta je založena na tvorbě ketonů, které jsou tvořeny na základě nízkého příjmu sacharidů a přiměřeného příjmu bílkovin.

Fakt 2: Pokud přijmete příliš proteinů, tak nejste v ketóze. Opravdu. Jak je uvedeno v jiném mém článku, tak dojde ke glukoneogenezi, která začne tavit proteiny v energii a tím vás vyhodí z ketózy. Stále se ještě divíte, že vaše papírky na kontrolu keto ukazují negativní výsledky?

Fakt 3: Proteiny by měly tvořit pouze okolo 20% denního příjmu. Nelekejte se, že objemem, ale energetickým příjmem. Použijte makrokalkulátor nebo nějaké kalorické tabulky, aby bylo jasné, kolik jste proteinu přijali. Pokud jdete nad 30%, tak možná zhubnete…spíš určitě, ale není to keto dieta.

Fakt 4: Proteiny se ukládají ve vašem těle jako další váha, ale ne svaly. Pokud jste nespálili všechny nadbytečné proteiny, které jste snědli, a věřím, že jste necvičili, tak vaše váha dolů nepůjde. V krajním případě se proteiny začnou ukládat jako obrana před úbytkem sacharidů.

Toto je jen krátký výčet bez zbytečných detailů o tom, jak držet proteinovou dietu není keto dieta a jak vaše úsilí může poškodit. Říkáte, že ale hubnete? Tak to je dobře, hubnete vlivem snížených příjmů energie, na kterou jste byli zvyklí, ale držíte naprosto jinou dietu, která na vaše tělo nemá tak dobré účinky.

0 Shares

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *